ZASADY UDZIELANIA GWARANCJI NA USŁUGI STOMATOLOGICZNE
W CENTRUM ZDROWIA JOMADENT


(źródło: Karta Praw i Obowiązków Pacjenta Centrum Zdrowia Jomadent Joanna Krukowska sp. z o.o; pełna wersja dokumentu dostępna w Rejestracji)

Na świadczone w C.Z. JOMADENT usługi stomatologiczne może zostać udzielona gwarancja:

  • 24 miesięczna na wypełnienia (plomby),
  • 24 miesięczna na leczenie protetyczne i implantoprotetyczne,
  • 24 miesięczna na leczenie endodontyczne (kanałowe) – o udzieleniu gwarancji decyduje lekarz wykonujący zabieg,
  • 5 letnia na korony PROCERA,

DOŻYWOTNIA gwarancja na komponenty techniczne implantów Firmy Nobel Biocare.

Warunkiem udzielenia gwarancji jest przyjęcie i wykonanie całego zaleconego, kompleksowego planu leczenia oraz wizyty kontrolne (płatne) co pół roku lub co kwartał w leczeniu protetycznym, podczas których wykonywane będą: skaling, piaskowanie, fluoryzacja oraz przegląd stomatologiczny.

Gwarancją nie są objęte:

  • prace protetyczne tymczasowe (założone czasowo do wykonania właściwej pracy protetycznej),
  • prace wykonane na wyraźne życzenie Pacjenta, przy wykonaniu których Pacjent został poinformowany o ograniczeniu lub braku gwarancji,
  • powtórne leczenie endodontyczne (kanałowe) lub rozpoczęte wcześniej w innym gabinecie,
  • leczenie zębów mlecznych,
  • złamania koron zębów pomiędzy wizytami trwającego leczenia endodontycznego,
  • stany zapalne zębodołu po ekstrakcji zęba,
  • leczenie ortodontyczne,
  • leczenie chirurgiczne.

Gwarancja nie obejmuje przypadku, kiedy po wypełnieniu zęba, w okresie gwarancji wystąpi konieczność przeprowadzenia leczenia endodontycznego. W takim przypadku wypełnienie wykonywane jest w ramach gwarancji pod warunkiem, że jego zakres nie zwiększył się znacząco. Pacjent ponosi pełny koszt leczenia endodontycznego.

Gwarancja przestaje obowiązywać w następujących przypadkach:

  • niedostatecznej higieny jamy ustnej,
  • nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych,
  • niestosowania się do zaleceń lekarza, np. brak stosowania szyn relaksacyjnych przy bruksiźmie,
  • złamań koron zębów po leczeniu kanałowym nieodbudowanych protetycznie,
  • stosowania prac protetycznych niezgodnie z przeznaczeniem,
  • ingerencji mechanicznej w pracę protetyczną przez innego lekarza, technika lub samego Pacjenta,
  • uzupełnienia tylko części braków zębowych powodując przeciążenie strefy uzupełnionej protetycznie,
  • nieszczęśliwych wypadków,
  • naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
  • współistniejących chorób ogólnych wpływających na stan narządu żucia (cukrzyca, padaczka, osteoporoza, stan po napromieniowaniu i terapii cytostatykami),
  • niezgłoszenia się Pacjenta na odbiór pracy protetycznej do 2 tygodni od momentu ukończenia pracy przez laboratorium protetyczne (ze względu na możliwość przemieszczenia i rotacji zębów).

Szczegółowe informacje na temat gwarancji dodatkowo przedstawia lekarz podczas realizacji planu leczenia.